2018. március 3., szombat

PÁROLT KÁPOSZTA GŐZGOMBÓCCAL


Már régen jelentkeztem, de a telefonról nem szeretek bejegyzéseket írni.
Kaptam ugyan a fiamtól egy új laptopot, de nem tudom rá feltölteni a képeket a telefonról.

Most azonban rászántam magam, mert tegnap megcsináltam életem első gőzgombócát.
Még sosem mertem hozzáfogni, igaz most sem az édes változatot csináltam.

Andinál láttam meg a receptet és nagyon megtetszett.

60 dkg savanyú káposztát átmostam, hogy ne legyen nagyon savanyú.
Egy fej vöröshagymát zsíron megpirítottam, 5 dkg császárszalonnát apróra vágtam és azt is hozzáadtam.
A savanyú káposztát kinyomkodtam, hogy ne legyen benne sok víz.
Megpirítottam, adtam hozzá őrölt borsot, köményt.

Közben elkészítettem a tésztát.
1 dl langyos cukros tejbe belemorzsoltam 5 gr élesztőt.
A felfuttatott élesztőhöz hozzáadtam a 10 dkg lisztet, alig fél db tojást, 1 dkg zsírt, pici sót.
Amikor duplájára kelt a tészta akkor 6 kis gombócot formáztam belőle és ismét hagytam kelni.
Közben a káposzta alá 1,5 dl vízet öntöttem, amikor felforrt beleraktam a megkelt gombócokat és fedőt tettem a lábasra, hogy a gőzben hadd párolódjon a gombóc.
10-15 perc kell a tésztának, hogy jó legyen.

A férjemnek sütöttem hozzá sertés tarját.
De, hús nélkül is nagyon finom!



Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése