2018. március 4., vasárnap

GŐZGOMBÓC SZILVALEKVÁRRAL, DIÓVAL


A héten már készült nálunk gőzgombóc, de akkor sós volt és párolt káposztával és sült tarjával tálaltam.
Most az édes változat volt soron.
Eddig még sosem mertem belefogni, azt hittem nehéz az elkészítése. De bátran ajánlom mindenkinek, hogy készítse el ha szeretik a kelt tésztát.
Készíteni kell egy kelt tésztát, megtölteni, meggőzölni, lekenni olvasztott vajjal és aztán ki mivel szereti. Lehet hozzá pudingot készíteni, mákkal megszórni, de én most jól beterítettem cukros dióval.

2 dl langyos-cukros tejben felfuttattam 1 dkg élesztőt. Ezzel összeállítottam a tésztát 20 dkg liszttel, 1 tojássárgájával, 2 dkg lágy vajjal.
Duplájára kelesztettem 30 perc alatt.
Három  felé vettem, majd ismét kelesztettem 15 percet.
Amikor már szép nagyok voltak akkor kör alakúra kinyújtottam, közepébe nem kevés szilvalekvárt tettem és gombócot formáltam belőle.
Közben egy nagy fazék aljára vizet öntöttem, felforraltam. Beletettem a micro grillrácsát és erre raktam rá a gombócokat, amit alá sütőpapírt tettem.
Fedő alatt 15 percig főztem a gombócokat.
Ügyeljünk arra, hogy a tészta a melegben megkel, ne tegyük egymáshoz közel őket, mert akkor össze fognak érni.
15 perc után kivettem a rácsról, lekentem olvasztott vajjal és megszórtam cukros dióval.

Készíthetünk hozzá vaníliakrémet, különböző  pudingokat, megszórhatjuk mákkal, ki mivel szereti.

Melegen a legfinomabb.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Piroska






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése