2017. október 15., vasárnap

DARÁS TÉSZTÁS KRÉMES SZELET


Kíváncsi voltam erre a süteményre, mert a tésztájában búzadara van.
A másik különlegessége, hogy a tésztáját nem nyújtani hanem kenni kell a sütőpapírra.
A receptet Juditkánál  leltem.

Tészta:
1 db tojás
20 dkg kristálycukor
35 dkg búzadara
10 dkg darált dió
2 ek kakaópor
1/2 csomag sütőpor
3 dl tej
csipet só

Krém:
2 csomag fehércsokis pudingpor
6 dl tej

20 dkg vaj
20 dkg porcukor

Csokimáz:
1 tábla Tibi étcsoki, 9 dkg
4 dkg vaj
Tortadara

A tojást a cukorral habosra kevertem. A többi hozzávalókat hozzákevertem és 3 órára a hűtőbe tettem.

Addig elkészítettem a krémet.

A pudingport csomómentesre kevertem a tejjel és sűrűre főztem.
Folpackkal lefedtem a pudingot. De nem a lábasra tettem hanem a kész pudingra lapigattam rá.
Igy nem bőrösödik be!

A szobahőmérsékletű vajhoz hozzászitáltam a porcukrot és habosra kevertem.

Amikor teljesen kihűlt a puding akkor hozzákevertem a vajas krémet.

A sütemény lapjait gyorsan ki lehet sütni.
A bekevert grízes masszát gondolatban három részre osztottam.
A szilikonos sütőpapírt belehelyeztem a 20x30 cm-es tepsibe és rákentem a masszát.

A gázsütőm 5-ös fokozatán 12 perc alatt megsütöttem.
Amikor kisült még melegen lehúztam róla a sütőpapírt.
Éles késsel leszedtem róla a tészta maradványt és már kentem is rá a következő adag masszát.

Amikor kihűltek a sütemény lapjai akkor megtöltöttem a krémmel.

A csokit és a vajat vízgőz felett megolvasztottam.
Rákentem a süti tetejére majd a tortadarát rászórtam.

Hűtőbe raktam.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!






Ma anyukámmal elmentünk gombázni.





Találtunk is jó sok tőkegombát.

Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése