2017. május 1., hétfő

OSTOROS KALÁCS


De régen meg akartam már sütni ezt a kalácsot!!! Ti ne halogassátok, kezdjetek neki, mert nagyon finom.

30 dkg liszt
csipet só
2 dl langyos tej
4 dkg kr. cukor
2 dkg élesztő 
1,5 tojás
3 dkg vaj

 Töltelék: 10 dkg vaj
10 dkg porcukor
2 ek. kakaópor

Az élesztőt langyos-cukros tejben felfuttattam.
2 egész tojás villával egy kicsit felvertem és 1,5 tojást a tésztába használtam fel, 0,5 tojással pedig majd sütés előtt lekentem a kalácsot.
Géppel bedagasztottam a tésztát.
Fél órát hagytam kelni a tésztát, majd három felé vettem.
Téglalap alakúra kinyújtottam és mind a hármat megkentem a kakaós masszával.
Feltekertem mint a kakaós tekercs tésztáját.
A három rúdat összefontam.
Szilikonos sütőpapírral kibéleltem a kis tepsit, beleraktam a fonott kalácsot és szintén hagytam kelni.
Fél óra után csodaszépen megkelt. A fél tojással lekentem és az előmelegített sütőben a 4-5 fokozaton /inkább 4-es/ 35 perc alatt megsütöttem.
Egy kicsit hagytam hűlni, de még bőven langyos volt amikor már megszeltem.
Nagyon finom volt!!!!







 Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Jó sütést!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése