2016. november 20., vasárnap

PUNCS SZELET-lisztmentes


Tegnap elővettem a süteményes füzetemet, amiben még a blogírás előtti receptek vannak. Itt találtam rá anyukám receptjei között erre a finomságra.
Lisztmentes, mert a liszt pudingporral van helyettesítve. Remélem rátalálnak majd a receptre olyan emberek is akik nem ehetnek búzalisztet.

Tepsi mérete: 20 cm x 30 cm

Hozzávalók:

4 db nagy  tojás
13 dkg porcukor
1/2 cs. sütőpor
3 cs. puncs pudingpor

3-4 dl tej
1 cs. vanília pudingpor 
16 dkg margarín vagy vaj
13 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
1 ek. vanília aroma

A tojásokat szétválasztjuk.
A fehérjéből és az átszitált porcukorból habot verek, de most nem kell nagyon keménynek lennie.
A tojássárgáját egyenként hozzákeverem.
A sütőport hozzáadom a pudingporhoz és együtt belekeverem a tojáshabhoz. Én most ezt is géppel kevertem hozzá nem fakanállal.
A tepsibe szilikonos sütőpapírt tettem és beleöntöttem masszát.
A gázsütőt 5-ös fokozaton előmelegítettem és 25 perc alatt megsütöttem.
Sütés után rácsra tettem és hagytam kihülni.

A krémhez először elkészítettem a pudingot.
A tejben csomómentesre kevertem a pudingport és sűrűre főztem.
A vajat a porcukorral és a vanília aromával együtt sima állagúra kevertem.
Amikor kihűlt a puding akkor géppel összekevertem a vajas krémmel.

A piskótát ketté vágtam.
Az alsó lapra rákentem a krémet.
A felső lapot rátettem és egy kicsit megnyomkodtam, hogy a krém elterüljön alatta.
Másnap felszeleteltem, porcukorral megszórtam a tetejét és csokiszívvel díszítettem.





Nagyon szépen szeletelhető sütemény, és ami nem elhanyagolható, hogy nagyon finom!!!!

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Piroska





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése