2016. november 5., szombat

HABOS TÚRÓS SZELET


Ma reggel is mint minden hétvégén azzal indult a napom, hogy elterveztem mi lesz a menü.
A sütemény kiválasztása általában az internetről szokott történni.
Most is így volt ez  és a keresés közben eljutottam Juditka blogjára. Itt mindig sok jó receptet találok, ezért most is innen választottam.

Hozzávalók:

3  tojás
20 dkg cukor
1 dl olaj
4 ek. tej
22 dkg liszt
3 csapott ek. kakaópor
fél cs. sütőpor
csipet só

50 dkg túró
10 dkg cukor
1 cs. vaníliáscukor
4 tojás sárgája
1 citrom leve
1,5 cs. vaníliás pudingpor
4 ek. tejföl

4 tojás fehérje
12 dkg cukor
1  púpozott ek. étkezési keményítő
1 tk. citromlé

A túrót összetörtem és a többi hozzávalókkal együtt összeállítottam a tölteléket.
A gázsütőt 5-ös fokozatra állítottam.
A tepsit kibéleltem szilikonos sütőpapírral.
A tojást a cukorral habosra kevertem és a többi alapanyagokat hozzáadva elkészítette a masszát, amit egyenletesen a tepsibe öntöttem.
Erre óvatosan  rásimítottam a túrós tölteléket.
30-35 perc alatt megsütöttem.

Közben elkészítettem a habot.
Gőz felett kemény habbá vertem a tojásfehérjéket a cukorral, a citromlével és a keményítővel.
Ezt akkorra készítettem el amikorra megsült a tészta.
Ekkor rákentem a meleg túróra a habot és visszatettem a sütőbe, 150 fokra állítva a hőmérsékletet.

Amikor barnulni kezdett a teteje akkor kivettem a sütőből.
A tepsiben hagytam kihűlni.


   





A szeleteléssel mindig bajban vagyok, de most kipróbáltam egy új módszert. Nem késsel csináltam hanem cérnával. A habot csodálatosan szelte, a tésztánál viszont rá kellett segíteni késsel.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Piroska


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése