2016. október 10., hétfő

VARGABÉLES


Nem először készítettem már vargabélest, de csak most került rá a sor, hogy bejegyzés is legyen belőle.
A túró egy nagy kedvenc a családban, ezt is nagyon szerettük.
Most cérnametéltet használtam, de volt már amikor szélesmetélt volt a tészta benne.

10 dkg cérnametélt
3 dkg vaj
50 dkg tehéntúró
3 tojás
5 ek. kristálycukor
1 cs. vaníliáscukor
1 ek. vanília aroma
4 dkg mazsola
2-3 ek. tejföl

4 lap rétestésztalap
olvasztott vaj

A tésztát kifőztem és olvasztott vajjal meglocsoltam.
A túrót  összekevertem a többi hozzávalókkal. A tojásokat kettéválasztottam, a sárgáját belekevertem.
A  fehérjéből habot vertem és azzal lazítottam a túrós masszát.

Összekevertem a tésztát a túrós masszával.

Közben egy téglalap alakú üvegtepsit kikentem az olvasztott vajjal és ráhelyeztem egy réteslapot. Ezt is megkentem a vajjal és erre is egy réteslapot tettem.
Beleöntöttem a masszát, elegyengettem benne.
Betakartam egy réteslappal amit megkentem egy kevés vajjal amire ismét egy réteslapot raktam.

A tepsiből kilógó réteslapokat visszahajtottam.
A tetejét lekentem a maradék vajjal.

A gázsütőt előmelegítettem  180 fokra  /5 fokozat/, 40 perc alatt megsütöttem.

Saját készítésű eperdzsemmel tálaltam.

Lehetett volna még beletenni reszelt citromhéjat, citromlevet, de most nem volt itthon!!!!!Akkor viszont a vanília aromát talán ki fogom hagyni majd belőle.!!!

Facebook oldalamhoz itt  csatlakozhattok!

Piroska


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése