2016. október 31., hétfő

LINZER KARIKA 2.


A hétvégén úgy gondoltam, hogy karácsony előtt csinálok egy próbasütést a linzerből.
Már van egy linzer karika a blogon, de annak a hozzávalóinak más az aránya.
Nem sok változás van benne, de  azért más!!
A tésztáját is vékonyabbra nyújtottam és a tetejét megszórtam kristálycukros dióval.
Sokan úgy készítik a linzert, hogy sütés után ragasztják össze a lekvárral, de én sütés előtt raktam össze.

15 dkg teljes kiőrlésű liszt
15 dkg fehér liszt
20 dkg margarín
10 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
fél cs. sütőpor
1 tojás sárgája

 lekvár, most szilvalekvár
két marék dióbél
1 ek. kristálycukor
1 tojás fehérje

A lisztben  a margarínt elmorzsoltam és a többi hozzávalókkal együtt  összeállítottam a tésztát.
Addig állni hagytam amíg előkészítettem a diót, vagyis kézimixerrel durvára őröltem. A tojásfehérjét felvertem.
A tésztát 3 mm vékonyra nyújtottam.
Kiszaggattam a linzertésztát.
Az alsó tészta közepére tettem a lekvárt.
A felső tésztát lekentem felvert tojásfehérjével és belefordítottam a durvára vágott dióbélbe.
Ráraktam az alsó lapra és egy kicsit megnyomkodtam a széleit.
A tetejét megszórtam kristálycukorral.

A sütőt előmelegítettem 5-ös fokozaton és 15 perc alatt megsütöttem.



Ennek a változatnak nekem sütés után jobb a tésztája.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Piroska





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése