2016. augusztus 14., vasárnap

VÖRÖSBOROS SZILVABEFŐTT


Ha már szilvabefőtt akkor legyen vörösboros is.
Ugyanúgy  készült mint az előző bejegyzésben lévő SZILVABEFŐTT, csak a szilvára öntött lé háromnegyed része száraz vörösbor.

Nem vagyunk nagyon befőtt rajongó család, de azért neki fogtam és 6 üveggel készítettem.
Félérett szilvákat szedtünk, egy 5 literes vödör púposan volt. 
Több vízben megmostam, kimagoztam.
Egy nagy lábasba feltettem 1,5 liter vizet és üvegenként 5 ek. kristálycukrot forrni. Amikor a cukor elolvadt és már forrt a víz akkor belepakoltam annyi szilvát, hogy egy sorosan belepje a lábast.
1-2 percig hagytam benne és már szedtem is ki, raktam az üvegbe.
Amikor az összes szilvával végeztem a megmaradt lébe tettem 2 kk. őrölt fahéjat, üvegenként 1 késhegynyi nátrium-benzoátot. 
Közben 1 liter száraz vörösbort felforraltam, összekevertem a szilva cukros főzővizével.  Ráöntöttem a szilvákra és már le is zártam az üveget.
Száraz dunsztba raktam.
1-2 nap múlva mehet a polcra.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése