2016. július 10., vasárnap

CUKKINIVEL RAKOTT BURGONYA


Nálam most a cukkini és a főzeléknek való tök szezonja van.
Főzeléket szombaton anyukám készített, el is fogyott. Imádom!!
Ma viszont a cukkinire került a sor. Rántott hús mellé készült köretnek ez a burgonyával összerakott cukkini.
Magában, hús nélkül is megállja a helyét, de mi hússal ettük.

5 db közepes burgonya
2 db kicsi cukkini, hogy gyenge legyen
3 dkg vaj
1 lapos ek. liszt
2 dl tej
őrölt bors
őrölt szerecsendió
5 dkg trappista sajt

A burgonyát megpucoltam, felkarikáztam és sós vízben felraktam főni. De ha héjában főzzük meg, meg- pucoljuk, felkarikázzuk, szerintem úgy még finomabb.
A cukkinit felkarikáztam és besóztam, de csak akkor amikor a burgonya már megfőtt. Meghántani nem kell hiszen ezek még nagyon gyengék.
A sótól a cukkini levet engedett, ezt leöntöttem róla.
Egy 20x20 cm-es üvegtálat kikentem vajjal.
A burgonyát leraktam az aljára, erre került a cukkini. Addig váltogattam amíg tele lett a tál.
A vajat felolvasztottam és világos rántást készítettem. Hideg tejjel felengedtem és amíg melegedett a tej addig be is sűrűsödött a besamel mártás.
Ezzel leöntöttem a tálban lévő burgonyát és cukkinit.
A tetejére rászórtam a reszelt sajtot.
A gázsütő 4-es fokozatán rápirítottam a sajtot. Ennyi idő elég a cukkininek is.


Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése