2016. június 5., vasárnap

TEJFÖLÖS POGÁCSA


Vasárnap reggel fél 7-kor már hozzákezdtem a pogácsához.
Most sima tejfölös pogácsát készítettem, semmi lenmag vagy metélőhagyma vagy fetasajt.....!

0,5 kg fehérliszt
25dkg margarin, de van amikor vajat használok
2 csapott tk. só
1 dl tej + kevés kristálycukor
2-3 dkg élesztő
1 egész tojás+ 1 tojássárgája
2 nagy ek. tejföl

reszelt sajt és 1 felvert tojásfehérje a tetejére

A lisztben a margarínt elmorzsoltam.
Hozzáadtam a langyos-cukros tejben felfuttatott élesztőt, a sót, a tojást és a tejfölt.
Az összeállított tésztát több mint egy fél órát kelesztettem.
Kinyújtottam, a tetejét bevagdostam, közepes pogácsaszaggatóval kiszaggattam  és a tepsibe raktam. Itt is hagytam kelni addig amíg a sütő jól bemelegedett, ami kb. 20 perc volt.
A felvert tojásfehérjével lekentem a tetejét és megszórtam a reszelt sajttal.

A tepsit előzőleg kibéleltem szilikonos sütőpapírral.

5-ös fokozaton megsütöttem. A sütési idő minden sütőnél más, nekem ez most 20-25 perc volt.

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.


Jó sütést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése