2016. május 14., szombat

EPERZSELÉS TEJBERIZS


Még mindig eper!
Epres tejberizst már készítettem. Ez most annyiban változott, hogy az eperből csináltam egy zselét, vagy valami hasonlót!!!!!

2,5 dl rizs
1 liter tej
1-1,5 dl víz
4  ek. kristálycukor
1 cs. vaníliás cukor

40 dkg eper
2 lapos ek. kristálycukor
2 tk. étkezési keményítő, vagy zselatin

5 db zabfalat keksz

Pár szem egész eper a díszítéshez.

Legelőször a tejberizst készítjük el.
A rizst megmostam.
A tejet a vízzel együtt beleöntöttem egy jénai edénybe és beletettem a rizst.
Gyakori kevergetés mellett felforraltam.
Amikor már majdnem puha volt a rizs akkor belekavartam a cukrot, a gázt lekapcsoltam alatta és fedő alatt tovább hagytam puhulni.
 
Közben az epret felkockáztam,  de hagytam egészben 4 szép szemet amit majd a tetejére teszek díszítésnek.
Az eperhez adtam a kr.cukrot és elkezdtem melegíteni. Vizet nem adtam hozzá.
Amikor levet engedett  főztem egy pár percig, hogy az eper is átpuhuljon.
A keményítőt egy pici vízzel  simára kevertem és hozzáadtam az eperhez amivel még forraltam 1-2 percet.

A poharak aljára raktam 1-1 db összemorzsolt kekszet.
Erre halmoztam a tejberizst,  majd az eperzselét.
Tetejére félbevágott epret tettem.
 





 

Ezt a desszertet fogyaszthatjátok hidegen, de akár rögtön melegen is.
Utólag még annyit, hogy bátran tegyetek több kekszet az aljára, legközelebb én is legalább kettőt morzsolok a pohár aljára.


Jó étvágyat!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése