2016. április 10., vasárnap

LEKVÁROS BUKTA


Anyától hoztam olyan házi szilvalekvárt ami nem folyik ki a buktából. Ő órákig főzi ezért kemény lesz és nagyon jó a sütikbe.

0,5 kg liszt
2,5 - 3 dl tej
2 ek. kristálycukor
2,5 dkg élesztő
1 tojássárgája
1 egész tojás
8 dkg lágy vaj

szilvalekvár

olaj a lekenéshez

A tej harmadába tettem egy kis cukrot, meglangyosítottam és felfuttattam benne az élesztőt.
A lisztet átszitáltam, hozzáöntöttem az élesztőt és elkezdtem dagasztani.
A többi hozzávalókkal együtt szép sima tészta készült a dagasztógéppel.
A szilikonos táblát kicsit beliszteztem, a tésztát egy kicsit átliszteztem rajta majd cipót formáltam belőle. Tiszta konyharuhával letakartam és duplájára kelesztettem.
Téglalap alakúra kinyújtottam, kb. 10x12 cm-es darabokra vágtam, lekvárt raktam rá, felhajtottam bukta alakúra és tepsibe raktam.
A tepsi aljára ajánlatos szilikonos sütőpapírt tenni.
A sütőt 4-5 fokozaton elkezdtem bemelegíteni.
Amikor a tepsiben a bukták megkeltek akkor olajjal lekentem a tetejét, betettem a sütőbe és fél óra alatt megsütöttem.







Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése