2016. március 6., vasárnap

JOGHURTOS - TEJSZÍNES KOCKA


Ismét piskóta tésztájú sütemény készült a hétvégén.
Pénteken este elkészítettem a piskótát, szombaton reggel betöltöttem, délután pedig már fel tudtam szeletelni.
Ezt a kocka alakú tortaformát már régóta nézegettem a tescóban, de valahogy nem vettem meg. Most rászántam magam és nagyon jó. A nagysága ideális, 24cmx24cm és olyan mint a kör alakú, hogy lecsatolható.

4 tojás
8 dkg kristálycukor
8dkg liszt
1 kk. sütőpor

2 db epres jogobella joghurt
2 dl habtejszín
2 ek. porcukor
1 cs. Dr. Oetker Expressz zselatin fix

Dr. Oetker dekorcukor a tetejére.

A tojásokat a cukorral habosra kevertem a robotgéppel.
A lisztet a sütőporral átszitáltam és keverőlapáttal három részletben hozzákevertem, vigyázva, hogy ne törjön össze a hab.
A tortaforma aljába sütőpapírt raktam, beleöntöttem a piskótahabot.
A gázsütő 3-4 fokozatán 30 perc alatt megsütöttem, amit előtte előmelegítettem.

A tejszínből a porcukorral együtt kemény habot vertem amibe beleszórtam a zselatint is.
A joghurtot szintén a habverővel hozzákevertem.

A megsült piskótát kettévágtam.
Az alsó lapot visszahelyeztem a tortaformába.
Rásimítottam a hab 2/3 részét.
A másik lapot rátettem, egy kicsit megnyomkodtam, hogy a krém elsimuljon alatta.
A maradék habot elkentem a tetején és megszórtam a dekorcukorral.
Több órára hűtőbe raktam, hogy a hab megszilárduljon és szeletelni lehessen.


Előző héten a férjem 50 éves volt.
A neki készült fekete erdő tortát is ebben a tortaformában készítettem. Bejegyzés erről nem készült, mert még javítani kell a recepten egy kicsit.




 Facebook oldalamhoz ITT csatlakozhattok!

Jó sütögetést!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése