2016. január 3., vasárnap

LENCSEGULYÁS


Többször kellene ilyen levest főzni, de a lencse és a sárgaborsó nem sokszor van nálunk.
Szilveszterkor azonban mindig van belőle vagy leves vagy főzelék.
Most a leves mellett tettük le a voksunkat, mégpedig sertéshússal készítve.

Hozzávalók:

olaj
1 nagy fej vöröshagyma
fél kg sertéscomb
só 
fűszerpaprika
őrölt bors
4 db babérlevél
35 dkg lencse
1 db sárgarépa
1 db  petrezselyemgyökér
2 cikk fokhagyma
1 csapott ek. mustár
1 ek. liszt

A lencsét megmostam, kétszeres mennyiségű vízet tettem rá és 20 percre betettem a micróba.
A sertéshúst megmostam és apró kockákra vágtam.

Kevés olajban az apróra vágott vöröshagymát megpirítottam. Lehúztam a tűzről és beleszórtam a pirospaprikát.
Hozzáadtam a sertéshúst és fűszereztem.
Amikor már félig megpuhult a hús akkor hozzáadtam a lencsét és a zöldségeket.
Tovább főztem és a végén berántottam. Vagyis a lisztet megpirítottam, belereszeltem a fokhagymát, felöntöttem hideg vízzel és besűrítettem vele a levest.

Tejföllel tálaltam.


 


Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhattok.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése