2016. január 31., vasárnap

ALMÁS PITE


Névnapomra kaptam Istvántól ezt a pite formát.
Már vártam, hogy legyen egy kis időm arra, hogy kipróbáljam.
A legegyszerűbb változatot választottam, almás pite lett.

Tészta:

40 dkg liszt
20 dkg margarín, 
2 tojás sárgája
15 dkg porcukor
tejszín, amennyivel a tésztát össze lehetett állítani
csipet só

Töltelék:

6 db alma
10 dkg kristálycukor
1 tk. fahéj
5 dkg  darált dió

Teteje lekenéséhez:

1 felvert tojás 

A lisztben a hideg margarínt elmorzsoltam.
A többi hozzávalókkal együtt összegyúrtam a tésztát.
Betettem a hűtőbe addig amíg elkészült a töltelék.

Az almát meghámoztam, lereszeltem és kinyomtam a levet belőle.
Összekevertem a cukorral, a fahéjjal és kis lángon főztem 10 percig.

A piteformát vajjal kikentem.

Kivettem a hűtőből a tésztát és kettévágtam 1/3 - 2/3 arányban.
A nagyobbat kör alakúra kinyújtottam és beleformáztam a kerámia formába.
Darált dióval megszórtam a tészta alját.
Ráraktam a tölteléket.
A kisebb tésztát téglalap alakúra nyújtottam és vékony csíkokra vágtam.
Ezekkel berácsoztam a pite tetejét.
A maradék tésztából két vékony szálat sodortam, összefontam és a pite szélére raktam.

A tojást felvertem és lekentem vele az almás pite tetejét.



A gázsütőt 6-os fokozaton előmelegítettem és 30 percig sütöttem.
Hagytam hűlni és csak ekkor szeltem fel.

Most már lehet keresgélni a különböző pitereceptek között.
Szeretnék sós változatot is kipróbálni.

Facebook oldalamhoz  ITT csatlakozhattok.

Jó sütést kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése