2015. október 31., szombat

NÉGER KOCKA MÁLNÁVAL


Ez a süti egy kicsit több időmet elvette mint amit szántam rá.
Először sütöttem egy kakaós tésztát málnával.
A tojásfehérjét sok porcukorral kemény habbá vertem vízgőz felett.
Kakaóból, vajból és egy kevés tejszínből mázat kevertem amit rákentem a hab tetejére.
A hűtőben egy órát pihentettem és utána már lehetett szeletelni, igaz ez nem az a süti amiből szép szeletek lettek.

Hozzávalók a tésztához:
5 tojás sárgája
20 dkg kristálycukor
1 dl tej
1 dl olaj
20 dkg átszitált liszt
2 ek. átszitált cukrozatlan kakaópor
1 cs. sütőpor

Habhoz:
5 tojás fehérje
fél citrom leve
20 dkg átszitált porcukor
1 ek. étkezési keményítő

Mázhoz:
15 dkg átszitált porcukor
8 dkg puha vaj
kevés tejszín

A tojás sárgáját a kristálycukorral habosra kevertem.
A többi hozzávalókkal együtt elkészítettem a kevert tésztát.
A tepsibe szilikonos sütőpapírt tettem és beleöntöttem masszát.
A fagyasztott málnát belenyomkodtam és kb. 35 perc alatt megsütöttem az előmelegített gázsütő 5-ös fokozatán.
Amíg kihűlt a megsült tészta addig elkészítettem a habot.



A tojásfehérjéből a porcukorral és a citrom levével vízgőz felett kemény habbá vertem. A végén tettem még hozzá egy ek. étkezési keményítőt és ezzel együtt még egy-két percig vertem. A keményítő hő hatására természetesen keményíteni fogja.
Jó sűrű habot kaptam amit rákentem a tésztára.





A mázzal bajban voltam.
Nem tudtam pontosan, hogy az arányok jók lesznek-e.
Próbálkoztam!!!
Szintén vízgőz felett készítettem el ezt is.
A vajat micróban felpuhítottam.
Elkevertem a porcukorral és vízgőz felett tejszín hozzáadásával simára kevertem.
Amikor már láthatóan sima lett a máz akkor levettem a vízgőzről.
Gyakori kevergetés mellett kihűtöttem és a hab tetejére kentem.


A hűtőbe tettem és egy óra múlva már vágtam is belőle.
Nem a legszebben tudtam akkor még szeletelni, de úgy sem várjuk meg a másnapot!!



Facebook oldalamhoz  ITT  csatlakozhattok.

Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése