2015. április 18., szombat

PARADICSOMOS KÁPOSZTA


A salátafőzelék mellett ez a másik nagy kedvencem.
Azt a változatát szeretem amit a lányok a munkahelyemen a konyhán készítenek. Én otthon eddig sosem tudtam olyan finomra csinálni. A konyhán paradicsompüréből készíttetem, de otthon házi paradicsomlével készül.
Most azonban vettem egy 40 dkg-os paradicsompürét és persze nem maradt el a paradicsomlé sem.


1 kg fejeskáposzta, szeletelve
1 tk. só
őrölt kömény
olaj
2 csapott ek. liszt
4 ek. kristálycukor
40 dkg sűrített paradicsom
7 dl házi paradicsomlé

A káposztát felszeleteltem, hozzáadtam a sót és az őrölt köményt.
Annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje és feltettem főni.
Közben elkészítettem a rántást. Az olajat megmelegítettem és a lisztet megpirítottam benne.
Amikor a káposzta már puha volt, a rántáshoz hozzáadtam a paradicsompürét, felöntöttem a paradicsomlével és besűrítettem vele a káposztát.
Megcukroztam és  összeforraltam.
Mielőtt berántottam figyeltem arra, hogy ne sok főzővíz maradjon a káposztán, mert akkor híg lesz a főzelékünk.

A rántásnál pedig ugye azt nem felejtettük el, hogy ha meleg akkor hideg vízzel, de ha hideg akkor meleg vízzel engedjük fel!!!

Tarjából készült sertéssülttel kínáltam.

Lehet, hogy megbotránykoztatok egy-két embert, de én van amikor tejföllel eszem.
Észrevettem, hogyha teszek bele tejfölt, akkor nem "ég a torkom" a paradicsompürétől.
Próbáljátok ki!!!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése