2015. március 1., vasárnap

TEJSZÍNES KRÉMES


Ezért érdemes különböző csoportoknak a tagja lenni a facebook-on.  Ezt a krémest is egy ilyen csoportban találtam és aztán egyre többen megsütöttük.
Ez a sárga krém tényleg olyan mintha bolti krémest ennénk, de ebben nincs semmi adalék.

Tepsi méret:   23 x  35

Piskóta:
4 tojás 
8 dkg kristálycukor
8 dkg liszt
1 kk. sütőpor

Sárga krém:
7 tojás fehérje
10 dkg kristálycukor
1 csipet só

3 cs. vaníliás pudingpor
15 dkg kristálycukor
1,5 dl víz  +  7 dl víz

Tetejére:

3 dl tejszín
2 ek. kristálycukor
1 Dr. Otker zselatin , 1dkg-os, ha állati a tejszín

A tojásokat a cukorral és a csipet sóval habosra kevertem 10 perc alatt géppel.
A sütőport a liszttel együtt beleszitáltam és  elkevertem a habban.
A sütőt előmelegítettem az 5-ös fokozaton.
A tepsibe szilikonos sütőpapírt tettem, beleöntöttem a piskóta tésztáját és 25-30  perc alatt megsütöttem.
Kiborítottam a tepsiből, lehúztam róla a sütőpapírt és rácsra helyeztem.
A piskóta addigra kihűlt amikorra a krémet elkészítettem.

A tojásfehérjékből a cukorral és csipet sóval kemény habot vertem.
A pudingport elkevertem a cukorral és 1,5 dl hideg vízzel, majd a többi hideg vízzel felhígítottam.
Feltettem a tűzhelyre és besűrítettem a pudingot.
A még meleg pudingba belekevertem a tojásfehérjéből készült kemény habot és visszaraktam a tűzre és még 5 percig főztem. Ettől a művelettől tartottam, de a hab ne esett össze és jól sikerült.

A piskótalapot megfordítottam és így az aljára rákentem a még meleg krémet.
Betettem a hűtőbe.

A tejszínből a cukorral és a zselatinnal kemény habot készítettem és rákentem a sárga krémre.
Megszórtam a dekorcukorral.

A sárga krém nagyon finom. Legközelebb tejszín nélkül fogom elkészíteni leveles tésztával és akkor  tényleg olyan lesz mint a gyermekkorom cukrászdában vásárolt krémese! És persze porcukorral jól megszórom a majd tetejét!

Köszönöm a receptet Csíki Annamáriának!

Facebook oldalamhoz   ITT   csatlakozhattok.

Jó sütkérezést!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése