2015. február 15., vasárnap

HÁZI SAJT


Pár hete már készülök házi sajtot készíteni.
Végre elkészült és finom is lett. De azért nem lett teljesen jó, mert kifelejtettem belőle a sót.
Majd legközelebb jobban figyelek.

0,5 kg tehéntúró
1 liter 2,8%-os tej
6 dkg vaj
1 tojás
1 kk. só
1 kk. szódabikarbóna

A tejet felforraltam, hozzáadtam a túrót és 5 percig főztem.
Főzés közben látszik, hogy a savó különválik.


5 perc után egy szűrőbe borítottam és nyomás nélkül a savót leszűrtem.
10 percig hagytam a szűrőben.


A leszűrt túrót egy lábasba tettem és hozzáadtam a többi hozzávalót.
A gáztűzhely közepes fokozatán állandó kevergetés mellett 10 percig főztem. Ekkor már elválik az edény falától és nyúlós lesz.


Egy kis műanyag tálba tettem, belenyomkodtam.
2 óra múlva egy kis vágódeszkára borítottam és 1-2 napig hűvös helyen tartottam.
A sajt külseje kiszáradt a belseje viszont finom puha maradt.




Legközelebb még kisebb tálkába teszem.
És.
Kerti zöldfűszerekkel ízesítem......és a sót sem felejtem el!!!

Facebook oldalamhoz   ITT   csatlakozhatsz.

Recept  nem a sajátom, de sajnos nem tudom, hogy hol olvastam.

Jó étvágyat!

1 megjegyzés: