2015. február 14., szombat

HABOS CSOKIS TARTELETTE


Igaz, hogy Valentin nap van, de ez a süti nem  arra készült.
Ez már nem a mi korosztályunk ünnepe. A mai fiatalok átvettek ezt az ünnepet a tengerentúlról, de mi már nem csatlakozunk hozzájuk.

De térjünk rá a süteményre.

Nem olyan régen vásároltam ezt a sütőformát, 3 db volt a csomagban.
Átmérője 9cm.
Ehhez kerestem süteményt, és ITT meg is találtam.

20 dkg liszt
15 dkg vaj
7 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
1 tojás sárgája
1 csipet só

5 dkg vaj
13 dkg étcsoki
pici tej
1 dl habtejszín

1 tojás fehérje
15 dkg porcukor

A vajat a lisztben elmorzsoltam és többi hozzávalókkal sima tésztát készítettem.


A  formát kivajaztam és kiliszteztem.
A tésztából csíptem egy darabot belenyomkodtam a formába és villával megszurkáltam.
A gázsütőt előmelegítettem 180fokra és 10 perc alatt megsütöttem.
12 db kosárka lett .



Közben a csoki krém hozzávalóit a habtejszín kivételével felolvasztottam és hagytam kihűlni.
A habtejszínből kemény habot vertem és a kihűlt csokikrémhez kevertem.
Megtöltöttem vele a kisült és kihűlt kosárkákat.


A tojásfehérjét a porcukorral, gőz felett kemény habbá vertem.
Habzsákba töltöttem és kidíszítettem vele a kihűlt csokikrémet.




Nagyon finom lett ez a süti.
Egy hibája van, hogy szerintem sok idő kell az elkészítéséhez. 

Facebook oldalamhoz   ITT  csatlakozhattok.

Jó sütögetést kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése