2014. szeptember 8., hétfő

PIZZAKRÉMES-SAJTOS TEKERCS




Az előző bejegyzésben írtam, hogy csak  a fél adag tésztát használtam fel, a másik adagból pedig ez a tekercs készült.

Itt is leírom, hogy kelt tésztát készítettem:


0,5 kg liszt
10 dkg vaj
1 cs. szárított élesztő, 7gr.
2 dl langyos tej
1 ek. kristálycukor
2 lapos kk. só
1 tojás

A lisztet átszitáltam.
Hozzáadtam a szárított élesztőt és elkevertem benne. Azt volt a tasakon, hogy nem kell felfuttatni.
A vajat belekevertem.
A maradék összetevőkkel sima kelt tésztát készítek. Robotgéppel 10-15 perc.
Kiraktam a szilikonlapra, tiszta konyharuhával letakartam és duplájára kelesztettem.
A szárított élesztő miatt  -szerintem-   több idő kellett, hogy megkeljen.


Átgyúrtam, és kettévettem a tésztát.
Az egyik adagból készültek a töltött kiflik, a másik adagból pedig ezek a tekercsek.

Téglalap alakúra kinyújtottam, megkentem pizzakrémmel és megszórtam reszelt sajttal.
Feltekertem és felvágtam mintha  kakaós csigát készítenénk.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam, hagytam még kelni egy kicsit, megkentem felvert tojással és már ment is a sütőbe kb. 15 percre.




Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése