2014. augusztus 23., szombat

SZEDRES POTTYANTÓS


Még mindig van szeder a kertünkben.
Ezért ma egy szedres süteményt kavartam. Kavartam, mert egy egyszerűen elkészíthető kavart süteményről van szó.
Ezt a mennyiséget a 20x30 cm-es tepsiben szoktam sütni, de most, hogy több szedret tudjak belepotyogtatni a nagyobb tepsit vettem elő.  23x34cm.

4 tojás
20 dkg kristálycukor
1 dl tejszín
1 dl olaj
20 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor

szeder

A tojásokat a cukorral habosra kevertem, majd kis adagokban hozzáadtam a tejszínt és az olajat.
A sütőport összekevertem a liszttel és a habhoz kevertem.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem és belepotyogtattam a szedret.
Előmelegített sütőben  -nálam 5-ös fokozat, ez kb. 180 fok-  30 perc alatt megsütöttem.
Még melegen kiborítottam a tepsiből, lehúztam róla a sütőpapírt és rácson hagytam, hogy hűljön.



 Mivel a nagyobb tepsiben sült, ezért nem lett olyan magas, de így gyümölcsösebb volt.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése