2014. augusztus 9., szombat

SZEDRES CLAFOUTIS


Ismét egy számomra kimondhatatlan nevű pite.
Clafoutis  /ejtsd: klafuti/ , mint innen megtudtam egy francia tejes pite sok-sok gyümölccsel.
Nem túl édes, tehát aki édesebben szeretné akkor a megadott mennyiségű cukortól többet tegyen bele.

50 dkg szeder
3 tojás
10 dkg kristálycukor
2 cs. vaníliás cukor
13 dkg liszt
1,5 dl tej
1,5 dl 30%-os habtejszín
csipet só

vaj, a tepsi kikenéséhez


A szedret megmostam, papírtörlővel leitattam róla a vizet és összekevertem 5 dkg kristálycukorral.
A többi hozzávalókból palacsintaszerű tésztát készítünk.


A szedret beletesszük a tepsi aljába. Most egy 18 x 25 cm-es üvegtepsit választottam, amit ki kellett volna kenni vajjal. De elfelejtettem, máskor majd jobban odafigyelek!!
Ráöntöttem a palacsintatésztát ami szépen beborította.



Előmelegített gázsütőben 40 percig sütöttem 4-es 5-ös fokozaton.
Amikor már láthatóan megsült akkor hagyjuk a tepsiben kihűlni. Nekem ez nem sikerült, mert még melegen felkockáztam, megporcukroztam a tetejét és megkóstoltam.
Mivel nem kentem ki vajjal a tepsit, ezért jobban megpirult az oldala mint ahogy kellett volna.
De a sok gyümölcstől nagyon-nagyon finom volt.
És a másik csoda, hogy a szeder feljött a tetejére!


Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése