2014. augusztus 27., szerda

RÓKAGOMBAPÖRKÖLT

Az egyik kolléganőm, Váradi Józsefné nagy örömet szerzett ma nekem.
Küldött a férjével rókagombát. Nem is tudom mikor ettünk utoljára, úgy hogy  gyorsan meg is csináltam pörköltnek.
Este 7 óra volt mire kifőztem hozzá a tésztát és megvacsoráztunk. Tudom, hogy 6 után már nem szabad enni, de mi ezt nem nagyon szoktuk betartani. Sajnos.


Az előkészítéssel nem sok bajom volt.
Gyönyörűek voltak a gombák, tiszták és  egyikben sem volt kukac.
Megmostam és nagyobb darabokra felvagdostam.

0,5 kg rókagomba
2 közepes fej vöröshagyma
2 ek. zsír
1 db tv paprika
1 db paradicsom
fűszerpaprika
őrölt bors

3 ek. tejföl

A vöröshagymát megpucoltam, felkockáztam  és a zsírban üvegesre pirítottam a paprikával és a paradicsommal együtt. 
Lehúztam a tűzről, beletettem a pirospaprikát és hozzáadtam a gombát.
Amikor a gomba már összeesett akkor sóztam, borsoztam.
Gyakran kavargatva sütöttem még 20-30 percet.
A tejfölt a végén adtam hozzá, megvártam míg azzal is felforr és már készen is lett.


 
Makaróni tésztát főztem ki hozzá.
Holnapra is maradt még belőle, de akkor már nokedli lesz mellé.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése