2014. augusztus 31., vasárnap

LEKVÁROS KISBATYUK


Egyre jobban szeretek kelt kalácsot készíteni.
Most is úgy gondoltam, hogy gyorsan összeállítok egy kelt tésztát.
A héten beszélgettünk a túrós batyuról, ezért a batyu adott volt, de most lekvár került bele.

30 dkg liszt
2 dkg élesztő
1,5 ek. kristálycukor
1,5 dl tej
2 dkg puha vaj
1 tojássárgája
csipet só

szilvalekvár

1 tojásfehérje a sütés előtti kenéshez

Az élesztőt cukros-langyos tejben felfuttattam.
A többi hozzávalókkal együtt sima tésztát készítettem.
Kitettem a szilikonlapra, tiszta konyharuhával letakartam és hagytam, hogy duplájára keljen.
Kinyújtottam nem túl vékonyra és felkockáztam.
Egy púpozott teáskanál saját készítésű szilvalekvárt tettem a közepébe.
Megfogtam a négy sarkát, megsodortam.
A négy kis nyílást is összenyomkodtam a batyun.

Mivel ebből a mennyiségből nem sok tészta van ezért egy kis sütőformában sütöttem, amibe szilikonos sütőpapírt tettem.

Az alja 8cm x 22cm.
A kis batyukat, beleraktam és ismét hagytam, hogy keljen.
8 db kis batyu fért bele.
Előmelegített sütőben 160-180 fokon sütöttem 25 percet, de ez sütőfüggő.

A tésztából maradt még egy kevés és ebből egy nagyobb  lekváros bukta készült.

lekváros bukta
 
Jó étvágyat!


Carmen Perje is megsütötte a kisbatyukat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése