2014. augusztus 2., szombat

GALETTE - SÓS VÁLTOZAT


Galette. Utána olvastam , hogy mit is takar ez a név.

Felül nyitott omlós francia pite, ami hasonlít a pizzára, de omlós tésztája van.
Lisztből és vajból készül amit vízzel, joghurttal, tejszínnel vagy tojássárgájával állítunk össze.
Variálhatjuk a tészta összetételét. Fehér liszt helyett teljes kiőrlésű lisztet is használhatunk. De az édes változatnál  tehetünk hozzá darált mandulát, vagy fűszerekkel is gazdagíthatjuk.

Az ötletadó Gabi volt!

Most sós változatot készítettem.

25 dkg liszt
12 dkg vaj
2 ek. tejföl
csipet só

5 dkg trappista sajtkrém
5 dkg bacon
2 szelet sonka
4 db koktélpardicsom
1 zöldhagyma
erős zöldpaprika

 1 tojás fehérje, a szélei megkenéséhez

A lisztben elmorzsoltam a vajat és a tejföllel összeállítottam a tésztát.
Hűtőbe tettem és addig elkészítettem a feltétet.
A szalonnát felkockáztam. A zöldségeket felkarikáztam.

A tésztát négy részre vágtam és négy kör alakot nyújtottam.
Kettő sós, kettő édes változatban készült.

Megkentem sajtkrémmel, de a szélét üresen hagytam.
Rápakoltam a feltétet.
A széleit visszahajtottam, összecsipkedtem és megkentem tojással.


 



10-15 perc alatt megsütöttem 180 fokon.

Jó étvágyat!







3 megjegyzés:

  1. Mindkét változat nagyon jó lett (az édes is és a sós is)! Én kicsit másképpen készítem, de viszem kipróbálni a receptjeidet. Gyönyörű a szilvatermésetek :) Ma raktam el én is, nyersen, télen szilvásgombóchoz vagy sütihez olyan, mintha frissből készült volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rögtön megnézem a te változatodat is.
      Pár éve teszek el szilvát én is a fagyasztóba. Kiolvasztás után is tényleg nagyon finom.

      Törlés
  2. http://vicuska13.blogspot.com/2010/08/hidegen-elrakott-finom-szilva-telere.html
    Én üvegbe rakom, ma is lett pár üveggel, és finom is. A fagyasztott is jó, ha van akkora mélyhűtőd, de túl sok levet enged.

    VálaszTörlés