2014. augusztus 2., szombat

GALETTE - ÉDES VÁLTOZAT


Az előző bejegyzés is ezt a receptet tartalmazza csak sós változatban.
Ahogy ott leírtam négyfelé vágtam a tésztát és kettő sós, kettő édes pite lett belőle.
Nekem a sós jobban ízlett.

Ha 4 db pitét akarok készíteni akkor a hozzávalók mennyisége a következő:

25 dkg liszt
13 dkg vaj
2 ek. tejföl
csipet só

25 dkg túró
3 ek. kristálycukor
1 tojás 
1 tojás sárgája
3 dkg mazsola
1 cs. vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1  őszibarack

1 tojás fehérje a kenéshez

A lisztet átszitáltam és a vajat elmorzsoltam benne, majd a tejföllel összeállítottam a tésztát.
Négy felé vágtam a tésztát.
Kettő sós és kettő édes pitét sütöttem.

Kör alakúra kinyújtottam a tésztát.
A bekevert túrót megfeleztem és rákentem a tésztára, ügyelve, hogy a szélére ne kerüljön.
Az egyikre rácikkeztem a barackot.
A széleit visszahajtottam és összecsipkedtem ahol szükséges volt.
Lekentem a szélét tojással és már ment a sütőbe ahol 10-15 perc alatt megsült.





 









Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése