2014. július 6., vasárnap

RIBIZLIS TÚRÓS SZELET


A hétvégi sütimnél az biztos volt, hogy ribizlis lesz. Van egy kevés ribizlink, tehát legalább egyszer sütit is kell készíteni belőle.
Nem tudom, hogy akik nagyban foglalkoznak ennek a gyümölcsnek a termesztésével azok hogyan szedik le, de elég türelemjáték!! Ezt a kevés  mennyiséget is elég volt leszedni.
Maradt még fél csomag túróm is, tehát ez is adott volt.
A Rákóczi túrós II. tésztája volt az alap, majd rá került a túrós-ribizlis-tojáshabos krém, tetejére pedig sütés után került a tejszínhab.


25 dkg liszt
12 dkg vaj
10 dkg kristálycukor
2 tojás sárgája
1 kk. sütőpor
csipet só

0,25 kg túró
10 dkg kristálycukor
2 tojás fehérje
1 púpos ek. búzadara
1 ek. citromlé
1 cs. vaníliáscukor
ribizli

2 dl tejszín, hulala
  1 ek, porcukor
  1 ek. étkezési keményítő

Először a vajat elmorzsoltam a liszttel, majd a többi hozzávalókkal összeállítottam a tésztát.
Sütőpapíron kinyújtottam 20x30cm-re.
Előmelegített  /5-ös fokozat/  gázsütőben 10 percig elősütöttem.

Közben elkészítettem a túrós krémet. A tojásfehérjét felvertem és a többi hozzávalókkal összekevertem. A ribizlit a legvégén tettem bele. Óvatosan beleforgattam, hogy se a gyümölcs, se a tojáshab ne törődjön.

Amikor kivettem a sütőből a tésztát,  rákentem a túrós masszát.
Visszatettem a sütőbe és még 20 percig sütöttem.

A tepsiben hagytam kihűlni.

Addig felvertem a tejszínhabot, amikor már majdnem jó az állaga akkor beletettem a porcukrot és a keményítőt.

Felszeleteltem a sütit, kiraktam egy tálcára.
A tejszínhabot habzsákba raktam és kidíszítettem vele a sütemény szeleteket.












Jó étvágyat és jó sütögetést!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése