2014. június 28., szombat

TÚRÓTORTA


Tegnap megsütöttem a piskótát, így ma már nem tartott sokáig a torta elkészítése.
4 tojásból piskótát készítettem és tejszínes-túrós krémmel megtöltöttem. Kidíszítettem és már mehetett is a hűtőbe.

17cm-es kerek tortaforma.

4 tojás
8 dkg kristálycukor
8 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor

A gázsütőmet 6-os fokozatra állítottam, hadd melegedjen elő amíg a piskóta habja elkészül.
A tojásokból és a cukorból kemény habot vertem.
A sütőport elkevertem a liszttel és apránként óvatosan a habba kevertem.
Sütőpapírral kibélelt kerek tortaformába öntöttem és 35 percig sütöttem.
Amikor betettem a habot a sütőbe akkor levettem a gázt 4-es fokozatra, és nem nyitogattam a sütő ajtaját. 25 perc után néztem be, hogy nem-e sült nagyon a teteje, de szép volt nem égett meg.

Egy egész éjszaka pihent a kisült piskóta, így sokkal szebben ketté lehetett vágni.

25 dkg túró
7 dkg porcukor
3 dl habtejszín, még mindig hulala???!!!!
1 cs. habfixáló
1 citrom reszelt héja
5 dkg mazsola

A túrót villával összetörtem, belekevertem a porcukrot, a reszelt citrom héjat és a mazsolát.
A tejszínt egy kicsit felvertem. Beleszórtam a habfixálót és azzal együtt megfelelő keménységű habot csináltam.
A túróval óvatosan összekevertem a tejszínhab 80%-át. A maradék kell majd a díszítéshez.

A kettévágott piskóta felső részét beletettem a kapcsos tortaforma aljába. Rásimítottam a tölteléket és ráhelyeztem a másik fél piskótát.
Megnyomkodtam és betettem a hűtőbe egy órára.
Ezután körbevágtam  a tortaformát és leemeltem róla a karimát.
A maradék tejszínhabbal körbekentem a szélet.
A habzsák segítségével kidíszítettem, tettem rá ehető gyöngyöt és a közepébe meggylekvárt.
Ismét hűtőbe tettem.


 Most pedig már csak arra vár, hogy mikor kóstoljuk meg!

Megkóstoltuk, meggylekvárral ......


Jó étvágya!t

4 megjegyzés: