2014. június 2., hétfő

HÚSLEVES CSIGATÉSZTÁVAL


Nálunk szinte mindig van leves, mert a férjem nagyon szereti.
De a kedvenc a húsleves, ami lehet sertés-, marha-, vagy csirkehúsból.   Mindegyik más ízű, de mindegyik nagyon finom.

Hozzávalók:

kb. 70 dkg hús
2 kk. só
3 db sárgarépa
4 db petrezselyemgyökér
1 db karalábé
1 db zeller
1 db tv paprika
1 cs. petrezselyemzöld
1 kk. ételízesítő
10 db szemesbors

Levesbetétnek 25 dkg házi csigatészta

Anyósom saját készítésű csigatésztája.

A húst megmostam, kisebb darabokra vágtam.
Felöntöttem 4 liter vízzel, felforraltam és leszedtem róla a habot. Fém teaszűrővel szoktam csinálni, hogy a legkisebb habot is el tudjam távolítani!
Beletettem a sót és a zöldségeket. Az ezután keletkező habot is leszedem.
Kis tűzön lassan forralva főzöm legalább 3 órát. Fedőt nem szoktam rá tenni.
Megkóstolom és ízlés szerint ételízesítőt teszek bele.

Tálaláskor átszűröm és ami nagyon fontos, hogy forró legyen a leves.

Pulykanyakból is szoktam húslevest főzni.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése