2014. május 25., vasárnap

HABOS MANDULÁS SZELET


Amikor megláttam Zoliéknál ezt a sütemény rögtön tudtam, hogy ez lesz a hétvégi édességünk.
Mivel szombaton nem voltam otthon, ezért vasárnap kellett főzni és sütni is.
Ez a sütemény gyorsan elkészül és ami nagyon fontos a mai világban, hogy nem drága!
Az íze viszont isteni!!
Nagymamáink is tudtak finomságokat készíteni, ez itt az élő példa rá. Hiszen Zoliék most  egy  régi-régi receptet elevenítettek fel ebben a sütiben.
Ajánlom mindenkinek, hogy keresgéljen a régi szakácskönyvekben, vagy  mamáink cetlijei között, hiszen ilyen kincseket találhat.

Hozzávalók:

25 dkg liszt
12 dkg margarín
1 ek. porcukor
4 tojás sárgája
1/2 dl tej - 1 dkg élesztő - pici kristálycukor 

2 nagy ek. szilvalekvár

4 tojás fehérje
20 dkg porcukor

5 dkg mandula

A margarínt a lisztben elmorzsoltam.
Az élesztőt felfuttattam a cukros langyos tejben.
A többi hozzávalókkal együtt elkészítettem a tésztát.
Kinyújtottam tepsi nagyságúra.

A tésztára rákentem a szilvalekvárt.

A tojásfehérjéből és a porcukorból kemény habot vertem.
Rákentem a lekvárra.

A mandulát apróra törtem és rászórtam a hab tetejére.

A gázsütőm 5-ös fokozatán sütöttem 15percig, majd levettem 4-esre és még 10 percig hagytam sülni.






A tepsiben hagytam kihűlni, majd felszeleteltem és már kóstoltuk is!!

Jó sütögetést mindenkinek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése