2014. május 31., szombat

EPRES PUDINGOS KALÁCS


Nem pontosan ilyen kalácsot terveztem a hétvégére, de az időmből ennyire telt.
Kelt tészta, vanília puding, eper, gyorsan elkészült.

Hozzávalók:

30 dkg liszt
2 dkg vaj
2 dkg élesztő+pici cukor+kevés tej
1 tojás sárgája
1,25 tej
0,5 dl tejföl vagy tejszín
csipet só

Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttattam.
A többi hozzávalókkal együtt dagasztógéppel elkészítettem a tésztát.

Kitettem a szilikonos lapra, letakartam és legalább fél órát kelesztettem.
Addig  elkészült a puding.

1 cs. vaníliás pudingpor
4 dl tej
2 ek. kristálycukor

A pudingport egy kevés tejjel és a cukorral simára kevertem. A többi tejjel felöntöttem és a pudingot sűrűre főztem.
Letakartam fóliával, hogy ne bőrösödjön be a teteje.
Langyosra hűtöttem.

Téglalap alakúra nyújtottam a tésztát.
Rákentem a pudingot, megszórtam a felkockázott eperrel.


Feltekertem mint a beiglit és  tepsibe raktam.
A gázsütőt előmelegítettem 5-os fokozaton és 35 perc alatt megsütöttem a kalácsot.




A héten készült eperdzsemet is megkóstoltuk vele.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése