2014. április 26., szombat

PUNCS SZELET

Már régen meg akartam ezt a süteményt sütni.
A héten az egyik kolléganőm adott egy receptet, de benn hagytam a munkahelyemen. Ezért nézelődni kezdtem  keresőben, ahol először mindig a képeket nézem meg. Amelyik elnyeri a tetszésem annak a receptjét olvasom el. Persze többet is elolvasok és úgy választom ki a számomra legjobbat.
De mint mindig most sem pontosan úgy készült a sütemény ahogyan a blogon le volt írva. Most is a saját ízlésemre alakítottam.

Tepsi: 23 x 34

Hozzávalók:

60 dkg liszt
25 dkg margarín
20 dkg porcukor
2 kisebb egész tojás
2 ek. tejföl 
1/2 sütőpor
2 ek. citromlé

A margarínt a lisztben elmorzsoltam, és a többi hozzávalókkal összegyúrtam a tésztát.
Két kisebb és egy nagyobb darabra vágtam.
A tepsi tetején, sütőpapíron az előmelegített gázsütő 6-os fokozatán megsütöttem a lapokat.
A vastagabb lapot összetörtem és összekevertem a töltelék hozzávalóival.

2 ek. porcukor
2 dl tej
1 cs. vaníliás cukor
5 dkg margarín
3 ek. kávé
2 ek. kakaópor
5 ek. híg házi baracklekvár
5 dkg durvára tört dióbél

A tölteléket a két lap közé kentem.
A tetejére nehezéknek tettem 2 kg rizst és betettem egy órára a hűtőbe.

Elkészítettem a süteményre a mázat:

20 dkg porcukor
2 ek. forró víz
1 kis kk. piros ételfesték, de legközelebb meggybefőtt leve

Rákentem a tetejére és betettem a hűtőbe. 
Két óra elteltével megvágtam, de ekkor még kemény volt az alsó lapja. De hát mindig mondom, hogy csak másnap kellene megszelni a süteményt. De hát hogy lehet azt kibírni! A férjem nem is hagyná, hogy ne kóstolja meg csak másnap!

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.







Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Imádom ezt a süteményt! Nagyon szép nálad...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabi! Tegnap sütöttem, de már nem sok van belőle. A férjemnek is nagyon bejött!!

      Törlés