2013. december 28., szombat

KARÁCSONY 2013.

Ennek a Karácsonynak is vége lett.

Az előkészületek már természetesen hetekkel ezelőtt elkezdődtek.
Adventi koszorút és ajtódíszt is  saját magam készítettem. Koszorúm volt tavalyról egy, amit vásároltam. A gyertyákat azon gyújtottuk meg hétről-hétre. A saját készítésű a szobában lett elhelyezve, csak úgy dísznek.



Szentestére felöltöztettük a fát. Nálunk már műfenyő van, de nekem ez is tetszik. Minden évben a fiúk feladata, én addig természetesen a konyhában tevékenykedem.


A teríték egyszerű volt, fehér tányérok karácsonyi szalvétával. Fényképezéskor a poharak még nem voltak feltéve. Igaz, hogy csak egy kis pezsgőt ittunk.




A húsleves elmaradhatatlan, a hal szintén, ami most lazac volt vajon párolt vegyes zöldségkörettel. Készítettem még aszalt szilvával és sajttal töltött csirkemellet burgonyapürével. Töltött káposzta is volt, de arra nem került sor az este folyamán, hiszen az már sok lett volna.



Mint minden évben most is meglátogattuk a szüleinket. Egy kis ajándékozás, de ők legjobban annak örültek, hogy ott voltunk.
Természetesen ők is készültek, sütöttek-főztek nekünk. Enni kellett  mindenhol, mert hát akkor mi lesz a sok kajával!!

Karácsony másnapját még volt mindenből, de azért sütöttem kacsamellet párolt lila káposztával és pirított burgonyával, narancsszeletekkel. Nagyon finom volt!



 A sütemények egy kicsit háttérbe szorultak, de persze csak én szerintem!!
Mézeskaláccsal kezdtem, ami nagyon jól sikerült. Szépen ki is díszítettem, meg voltam elégedve vele!!




Elkészültek a kekszgolyók csokoládéba mártva.


Sós  is kell, ami természetesen karácsonyfa alakú lett.


Mákos guba sem maradhatott ki a menüből.


A beiglit és a mézes krémest anyukám sütötte.


Nagyon ünnepélyesen és békésen teltek el a napok. A nagy fiam is itthon volt egy egész hétig, pontosan ma ment vissza Budapestre.
Ami hiányzott Karácsonykor az a hó volt. Nem volt fehér a Karácsony, ma is gyönyörű napsütéses idő van.

Remélem mindenkinek nagyon szép, békés Karácsonya volt.

Nem írtam az ünnepek alatt bejegyzéseket, tehát most itt az ideje, hogy hozzáfogjak az ünnepi menü fogásainak részletezéséhez! 

Piroska



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése