2013. november 16., szombat

TÖLTÖTT DAGADÓ A BLOGKÓSTOLÓ 13-RA

piroskonyha
Ismét itt van a Blogkóstoló!
Most is jelentkeztem, mert nagyon szeretem, hogy más blogjáról kell keresgélnem nekem tetsző dolgokat.
Az is fontos, hogy minden alkalommal jobban megismerhetek egy blogot.

Most Gabytól kell elkészítenem számomra is kedvelt ételt vagy süteményt.
Nem voltak ismeretlenek a receptek, hiszen ismerem őt az Édességrajongók csoportból, hiszen ő a vezetője.

Nagyon édesszájú vagyok, most mégsem süteményre esett a választásom.
Nézegetve a bejegyzéseket rátaláltam a töltött dagadóra. Nagyon szeretjük és úgy gondoltam hogy  a hétvégére jó is lesz ebédre.
Nem beszélve arról, hogy szerintem ez egy olyan étel, amely a közelgő ünnepekre nagyon megfelel!!!!

A receptet a család ízlése szerint készítettem el.
Most tettem a töltelékébe egy kevés gombát, de van amikor májjal készítem. Szeretjük mind a két változatot!


Hozzávalók:

1 db sertésdagadó, kb. 1,5 kg
4 db száraz zsemle
20 dkg gomba, 
petrezselyemzöld 
só, őrölt bors, majoranna ízlés szerint
2 tojás

A dagadót felszúrom, vigyázva arra hogy ki ne szakadjon.
A gombát apróra feldaraboltam.
A zsemléket tejbe áztatom, kinyomkodom, és a többi hozzávalókkal elkészítem a masszát.
Megtöltöm a dagadót és hústűvel megszúrom a végét, hogy ne jöjjön ki belőle a töltelék. Arra azért ügyeljünk, hogy ne töltsük meg nagyon, mert sülés közben a térfogata nő a masszának és akkor kiszakadhat.

A tepsit kikenem zsírral, beleteszem a megtöltött húst, aminek a külsejét meg  megsózom.
Mielőtt lefedném alufóliával teszek még mellé két kanál zsírt és öntök alá egy kis vizet, hadd tudjon párolódni.
A gázsütő 6-os fokozatán kb. másfél órát sütöttem. Közben kétszer kivettem a sütőből és a tepsiben lévő zsírral meglocsoltam, hogy ne száradjon ki annyira.

Melegen nem lehet olyan szépen szeletelni, ha tudunk várni akkor hagyjuk hadd hűljön egy kicsit.

Burgonyapürével tálaltam, nagyon finom volt. Még maradt holnapra is, hiszen ketten nem ettük meg. De ki tudja, lehet, hogy este elfogy és holnap ismét főzhetek valamit!!!!


piroskonyha
Köszönöm Gabynak a jó ötletet. De elárulom, hogy más is készült a blogról, nem sokára azt is olvashatjátok!!!

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Nagyszerű ételt készítettél! Kíváncsian várom a másik finomságodat is:-)

    VálaszTörlés
  2. Drága Piroska! Már teljesen kétségbe voltam esve, hogy hol vannak a Blogkóstolós bejegyzéseid, de sikerült megtalálnom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még a kiírás első napjaiban elkészítettem, az már majdnem egy hónapja volt! De örülök, hogy megtaláltad.

      Törlés