2013. november 30., szombat

KALÁCSVIRÁG

Kalácsvirág

Ezt a kalácsot  már rég kinéztem magunknak!
A kelt tésztát szeretjük, tehát csak jó lehet!
Ez a játék most éppen kapóra jött, így esett a választás erre a szépséges kalácsra!

A tésztája most is a szokásos kelt tészta alapreceptem alapján készült.

Hozzávalók:

30 dkg liszt
1 dkg élesztő
1,25 dl tej
1 ek. tejföl
1 tojássárgája
2 dkg margarín
1.5 ek. kristálycukor
csipet só

Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttattam.
A többi hozzávalókkal szép sima kelt tésztát dagasztottam belőle, géppel!
Kiraktam a táblára, konyharuhával letakartam és duplájára kelesztettem.

A tésztát egy picit átgyúrtam, kettévágtam.
Az egyik tésztából kör alakot nyújtottam. 
Pizzasütőre egy sütőpapírt raktam és erre tettem a kerek tésztát.
Olajjal megkentem, cukrozatlan kakaóport teaszűrővel rászitáltam, végül jól megszórtam kristálycukorral. Ne sajnáljuk róla se a kakaóport se a cukrot.
A másik tésztát is kinyújtottam kör alakúra.
Rátettem az első lapra.
A közepére egy poharat nyomtam, meg is marad majd a helye, kör alakban. A kör szélétől szépen bevagdostam a tésztát, mintha pizzát szeletelnénk. Arra vigyázzunk, hogy páros legyen a szeletek száma.
Minden szeletet kétszer megsodortam. 
Ismét kelesztettem a kalácsot, majd sütés előtt lekentem felvert tojással.

A fotón látni lehet az egyes fázisokat:

Fázisfotók.
A gázsütő 5-ös fokozatán  15 perc alatt megsütöttem.

Nagyon finom, szép, puha kalács lett belőle.

Jó étvágyat!


4 megjegyzés: