2013. október 6., vasárnap

TÚRÓS NUDLI

piroskonyha


Szerintem ezt az ételt nincs olyan ember aki nem szereti. Nekem gyermekkorom óta a kedvenceim közé tartozik, sokszor készítette az anyukám, és még mai napig is készíti "hál Istennek"!
A családom minden tagja szereti, ezért most már ideje lesz, hogy  gyakrabban főzzem.
Sok helyen olvastam, hogy margarint vagy tojást tesznek hozzá. Mi egyiket sem szoktuk. Burgonyát összegyúrjuk a liszttel, plusz egy kis só és ennyi.


Hozzávalók:

10 db közepes burgonya
kb. 40 dkg liszt
2 lapos teáskanál só

kevés olaj amikor kifőztük a tésztát

A tészta összeállításánál nagyon figyelni kell a liszt mennyiségére, ami ugye attól függ, hogy a burgonya mennyire "vizes". Van amikor rengeteg lisztet felvesz gyúrás közben, ezért pontosan meg sem lehet írni a mennyiségét.
Van ahol a tésztát vékonyra kinyújtják, hosszú csíkokat vágnak belőle, amit szintén felvágnak kb. 2 cm-es darabokra. Nálunk nem ez volt a szokás, én mindig azt láttam, hogy anyukám a vékony csíkok vágása után kisodorta a tésztát. Én is ezt a módszert követtem most. A tészta sodrása közben lisztezni kell ismét, mert könnyen összeragadnak.

piroskonyha

piroskonyha

Közben a vizet felforraltam, és beletettem a tésztát. Nem sok idő kell a főzésének, amikor feljön a víz tetejére már készen is van.
Kiszedtem, megolajoztam, megsóztam.
piroskonyha
Túróval összekevertem, és tejföllel tálaltam.
Pirított szalonnával is nagyon finom, de akkor ne olajozzuk külön, mert túl zsíros lesz.
piroskonyha
piroskonyha

piroskonyha
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése