2013. október 5., szombat

PACALPÖRKÖLT

piroskonyha

Pacal, pacal.....
Most sem tudtam megkóstolni!
Elkészítettem a férjemnek, aki nagyon szereti és örült is neki!

Akkor nem írok semmi körítést, vágjunk is bele:

1 kg előfőzött, felcsíkozott pacal
10 dkg füstölt szalonna
kevés zsír
2 nagy fej vöröshagyma
1 db paradicsom
fél paprika
2 nagy cikk fokhagyma
4 db baberlevél
őrölt kömény
őrölt bors
füszerpaprika


A pacalt beáztattam, többször átmostam- átmosta a férjem. Persze én is megcsináltam volna, ha ő nem ajánlja fel, hogy megcsinálja.
A szalonnát felkockáztam, kisütöttem. A pörcöket kivettem a zsírból. 
Adtam még hozzá egy ek. zsírt.
A vöröshagymát felkockáztam és megpirítottam a zsírban. Lehúztam a tűzről, pici vizet öntöttem rá és beletettem a fűszerpaprikát, sót, őrölt köményt, babérlevelet.
A megmosott pacalt hozzátettem, és fél óra alatt készen is lett. Közben belereszeltem a fokhagymát, és az őrölt borssal megszórtam.

Sós burgonyát főztem hozzá!
Azt mondták, hogy finom volt!!

 
piroskonyha

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Na ez az az étel, amit eddig nem is főztem, nem is ettem. De pontosan úgy mint nálad, a párom nagyon szereti és beígértem neki, hogy készítek. A helyzet az, hogy ahányszor vásárolni megyek a pacalt mindig elfelejtem:-) de meglesz:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is 27 év után lett meg!!!! Tehát még biztos van rá időd!

      Törlés