2013. augusztus 25., vasárnap

TEJSZÍNES SZEDERTORTA

piroskonyha
Ebéd előtt még kimentem a kertbe, hogy megnézzem mennyire érik a szeder. Ha nem is nagyon sokat, de sikerült annyit begyűjteni, hogy készíteni tudjak délutánra egy tortát.
Imádom ezt a gyümölcsöt, az íze valami csodás!
Olyan szépen sorakoznak az ágakon, hogy nem bírtam magammal és  le kellett fényképeznem.
A férjem szerint nekem a fényképezőgép már olyan mint másnak a telefon, hiszen mindig velem van!




A cicám, Hamvas, természetesen rögtön jött velem és együtt szedtük a szedret!!

Markánál  láttam egy szedres tortát, és annak hatására készült ez a fincsi desszert, ha nem is teljesen úgy ahogy ő készítette.

23cm-es tortaforma

Sütöttem 2 tojásból piskótát, így.

Amíg kihűlt addig elkészítettem a krémet, ami nagyon egyszerű.
3 dl tejfölben elkevertem 2 evőkanál kristálycukrot. Hozzáadtam 4 dl habtejszínt és kemény habbá vertem, amely még egy percig sem tartott.
Közben 1dkg étkezési zselatint  - mert habfix nem volt -   a hátoldalán leírtak szerint elkészítettem. Kis adagokban hozzáadtam a habhoz, közben természetesen tovább kevertem a robotgéppel.
A szedret megmostam, kettévágtam és kézzel hozzákevertem a habhoz. 8 egész db-ot kivettem, amely majd a tetejére fog kerülni.
Közben kihűlt a piskóta a tortaformával együtt, kicsit rásegítettem, betettem a hűtőbe.
A habot beletettem a formába, eligazítottam és kidíszítettem a kettévágott szederrel.
Visszatettem a hűtőbe, és legalább két órát ott is hagyjuk, hogy kellően megkeményedjen a hab.

Természetesen mi nem vártuk meg, mert az ebéd után kellett valami sürgősen!!!


piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése