2013. augusztus 18., vasárnap

TEJSZÍNES CITROMTORTA - 100. BEJEGYZÉSEM

piroskonyha
100.bejegyzés!

Közel 8 hónap alatt értem el a 100. bejegyzésemhez.
Amikor elkezdtem írni a blogomat úgy gondoltam, hogy csak a süteményeim receptjeit fogom majd leírni. Ahogy telt az idő egyre többféle étel is felkerült a blogba.
Tortákat azonban nem készítettem, csak olyan egyszerűeket. Mostanra azonban úgy gondoltam, hogy ezt is el kell kezdeni és majd belejövök ennek az elkészítésébe is.
Itt van az alkalom, gondoltam.
A magas piskóta sütését a héten megtanultam, így nem kellett két lapot sütni. Egy piskótalapot sütöttem amit kettévágtam.
Bélapátfalván Nagy-Boldogasszonyi búcsú volt tegnap, erre készítettem el ezt a citromtortát.

A krémjét Váradi Gabriella tortái alapján készítettem.  Annyit változtattam rajta, hogy joghurt helyett tejfölt tettem bele. Isteni citromos krém kerekedett ki belőle.

Piskóta:
7 tojás
14 dkg liszt
14 dkg kristálycukor

 Ezekből a hozzávalókból megsütöttem a piskótát. Elkészítéséről itt olvashattok bővebben.

Krém:
7 dl tejföl
4 ek. kristálycukor
1 citrom héja, leve
4 dl habtejszín, én most 2 db 2dl-es Parmalatot használtam
1,5 dkg étkezési zselatin

A tejfölben elkevertem a cukrot. A citrom héját belereszeltem, a levét kifacsartam.
A tejszínt felvertem és a tejfölhöz kevertem.
Közben a zselatint 4 ek vízben elkevertem, elkezdtem melegíteni, de nem forraltam.
Amikor feloldódott a zselatin langyosan, több részletben a krémhez adtam, de közben a habverővel még simára kevertem.
Kevés időre a hűtőbe tettem.

A piskótát ketté vágtam.
A tortasütőbe beletettem a kettévágott piskóta felső lapját megfordítva. Erre tettem rá a krémet úgy, hogy az oldalához is kerüljön.
Rátettem a másik piskótalapot, és ennek a szélehez is tettem krémet.
Kicsit megnyomkodtam.
Betettem a hűtőbe, hogy hadd dolgozzon a zselatin!

Olvastam, hogy ha: a torta összerakásakor ha az alsó lapot tesszük a torta felső lapjának akkor szép sima lesz a tortánk teteje. És tényleg így lett!!!

Eltelt 2 óra is amikor kivettem a hűtőből. Egy vékony élű késsel körbe vágtam a tortát, hogy elváljon a tortaformától.
Leemeltem a tortaforma szélét.
Én csodálkoztam a legjobban, hogy milyen szép volt. Az oldalához hozzá sem kellett nyúlni, szép sima volt.
A tetejére rákentem még a maradék krémet és kidíszítettem. Tettem rá vékonyra vágott citromot és ehető gyöngyöket.

Nagyon jó sikerült, mindenkinek tetszett!
Meg is hozta a kedvemet a tortakészítéshez!

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.


piroskonyha

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Már kétszer elkészítettem és nagy sikere lett. Párom imádja!

    VálaszTörlés
  2. Na jó,kidobhatom ezt a sza.t,meg az elpazarolt hozzávalókat is.köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg kéne tanulnod sütni. Mert ez minden, csak nem "sz@r"! Sokszor készítettem már el és így sokan kóstolták már meg. Mindenki kért repetát belőle. Amúgy nem tanították meg neked a szüleid, hogy ételre nem mondunk ilyet? Ha nem ízlett, az a TE dolgod! Neveletlen!

      Törlés