2013. augusztus 18., vasárnap

POGÁCSA - GYERMEKKOROM ÍZE

piroskonyha
Rátaláltam egy abasári hölgy, Petes Andrásné  sós sütemény receptjére. Kis csillagocskáknak voltak kiszaggatva, és nagyon étvágygerjesztőek voltak. Egy "bajom" volt vele, hogy 60%-ban zsírral készült. De mivel még nem sütöttem zsírral pogácsát, gondoltam ezt is kipróbálom.

piroskonyha

50 dkg liszt
20 dkg zsír
12,5 dkg margarín
2,5 dkg élesztő
1 tojássárgája
1 dl tej
1 nagy teáskanál só

A lisztet a zsírral és a margarinnal  összemorzsoljuk.
Az élesztőt a cukros langyos tejben felfuttatjuk, és hozzáadjuk a liszthez.
Hozzáadjuk még a tojássárgáját és a sót.
Sima tésztát készítünk.

Recept szerint készítettem és az azt ajánlotta, hogy este készítsem és egy éjszakára tegyem hűtőbe.
Így tettem.

Másnap kinyújtottam, kiszaggattam a legkisebb pogácsaszaggatóval. Készítettem kocka és holdacska alakút is.
Tetejét lekentem felvert tojással és köménymaggal, szezámmaggal és mákkal díszítettem.

Előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem.

Természetesen rögtön megkóstoltam és akkor rádöbbentem, hogy ez gyermekkorom pogácsája.
Anyukám is zsírral csinálta a pogácsát régen-régen. Ma már ő is margarinnal készíti, de jó 30 éve bizony zsírral sütött.
Teljesen más a tészta állaga sütés után. A zsírral sütött pogácsa még másnap is omlós.
Aki még nem evett ilyet próbálja ki és kóstolja meg.
Megéri!!!!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése