2013. augusztus 16., péntek

PISKÓTA ALAPRECEPT

piroskonyha

Már olyan régen meg akartam nézni, hogy Vilmos hogyan készíti a piskótát. A bejegyzést már olvastam, de nem készítettem még el idáig így.
Ma viszont tanulmányoztam és el is készítettem az igazi piskótát, és ami számomra furcsa volt sütőpor nélkül.
Igen, sütőpor nélkül, és láss csodát elkészült életem első ilyen piskótája.

Magas lett, szép lett, csodás lett, nem esett össze, hát mit is írhatnék még! Köszi Vilmos!

A hőfokkal is volt eddig nekem bajom. Most rájöttem, hogy mindig magasabb hőmérsékleten  sütöttem, ezért a teteje már jó barna volt a belseje pedig még nem volt az igazi. Ez a magas piskótáknál volt így, ezért inkább megsütöttem két-három lapot, mint egyet, amit három felé kellett vágni.
De ez most nagyon jól sikerült!!
160 fokot ír, de nekem a gázsütőmön nem fokok hanem számok vannak.  Ezért a 2-es fokozatot választottam és azon melegítettem elő a sütőt.
Két 23cm átmérőjű tortalapot készítettem, egy simát és egy kakaósat. A második lapot már a 3-as fokozaton sütöttem, mert az első még 40 perc helyett 50 percig sült. Igaz Vilmos biztosan légkeveréses sütőt használt!
Akkor lássuk a piskóta alapreceptet, amit jó szívvel ajánlok mindenkinek.
Amit változtattam rajta, hogy 8 tojás helyett 7 közepes méretű tojásból készült el a piskóta.

7 tojás
14 dkg kristálycukor
14 dkg liszt

A tojásokat kettéválasztjuk.
A sárgájába és a fehérjébe elosztjuk a cukrot. A fehérjébe többet teszünk.
Úgy a jó ha egyszerre készül el mind a két  hab és máris óvatosan összekeverhetjük. A sárgáját egy picit korábban kezdjük el habbá verni.
Ha elegyítettük a két habot akkor a lisztet kis adagokban hozzáadjuk. Elkeverjük és máris tesszük a sütőpapírral kibélelt tortaformába. Habkártyával, vagy valami hasonlóval felhúzzuk a habot a tortakarima széléig úgy, hogy homorú formát kapjunk.

piroskonyha

160 fokra előmelegített -gázsütőm 2-es 3-as fokozat-  sütőben 40 perc alatt megsütjük.

A tojásfehérjét sosem szabad nagyon kemény habbá verni. A kemény hab az oka annak, hogy sütés után összeesik a piskóta. Ez fontos!!!!!!

Ha letelt a sütési idő -40 perc- akkor tűpróbával ellenőrizzük, hogy megsült e a piskótalap.

Hagyjuk a tortaformában a tésztát és sütőpapírra fordítsuk rá. A teteje legyen alul és így hagyjuk kihűlni. Majd a karima belsejét vágjuk körbe és borítsuk ki a piskótát.

Ha a piskótába teszünk még valamit -kakaóport, darált diót- akkor a liszt mennyiségét annyival csökkentsük.


Jó sütést kívánok mindenkinek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése