2013. augusztus 20., kedd

PÁRIZSI KRÉMES TORTA

piroskonyha
Ez a torta nem a szépségéről híres, hanem arról, hogy apukámnak készítettem a 82. születésnapjára. Látszik a képen, hogy a torta sajnos megolvadt a tortatartóban és hozzáragadt a tortapapír a tortához.
De sebaj!
Az utóbbi években mindig vettem neki készen, de az idén már úgy döntöttem, hogy nekilátok a tortakészítésnek.

piroskonyha

Először tanulmányoztam a magas piskótalap sütésének technikáját, mert ugye eddig inkább sütöttem két lapot. Most azonban szépen ketté vágtam és jó lett!
Aztán a párizsi krém készítésének néztem utána.
Így aztán elkészült a születésnapi torta.

23cm-es tortaformában sütöttem.

6 tojás
12 dkg kristálycukor
2 dkg kakaópor
10 dkg liszt
Ezekből a hozzávalókból piskótalapot készítettem, aminek a leírása itt található.

Párizsi krémmel töltöttem meg és azzal is vontam be, elkészítése itt olvasható.
2,8 dl habtejszín
32 dkg kristálycukor
16 dkg kakaópor
25-30 dkg margarin vagy vaj

A kakaós piskótát kettévágtam. Az alsó lapot megkentem a párizsi krémmel. Rátettem a másik lapot, kicsit megnyomkodtam, hogy a krém mindenhová kerüljön.
A maradék krémmel bekentem a tetejét és az oldalát.

A díszítéséhez nem volt fehér krém -igaz készíthettem volna-, ezért ehető gyöngyökkel díszítettem.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése