2013. augusztus 25., vasárnap

PARADICSOMDZSEM

piroskonyha

A mai délelőttömet a paradicsomnak és a paprikának szenteltem.
Ági receptjei elvarázsoltak engem, és ezért ki is kellett próbálni egy párat.
Az első amit bejegyzek az a paradicsomdzsem. Sosem hallottam még ilyet, ez egy édes,sima, krémes  állagú dzsem. 
Amikor először elolvastam rögtön elmentettem és tudtam, hogy még ebben az évben elkészítem.
Nagyon egyszerű, az előkészítéssel megy el inkább az idő. A főzéssel azonban nem kell sokat pepecselnünk.

Az első feladat az volt, hogy le kellett szedni a kertből a paradicsomot.
Teljesen véletlen, hogy ilyen fajta van a kertben. Kora tavasszal tettem el kis kefíres poharakba, de a végén már nem tudtam, hogy melyikben milyen van.
A szomszéd Jancsi bácsi is adott palántát, tehát az is lehet, hogy ő adta ezt a fajtát.





60 dkg megtisztított paradicsom
20 dkg kristálycukor
1 cs. vaníliáscukor
fél citrom leve
fél cs. dzsemfix 


Tehát, leszedtem, megmostam. A héját lefejtettem róla. Nem mártogattam forró vízbe, hanem szépen leszedtem róla.
A belsejéből a magokat kiszedtem egy másik kis edénykébe.
Megtisztítva 60 dkg lett a paradicsom.
Apróra felvagdostam, de amint később rájöttem ez felesleges volt számomra, mert botmixerrel úgyis rásegítettem.




A cukrot a dzsemfix-szel összekevertem.
A felaprított paradicsomba belefacsartam a fél citrom levét, és hozzáadtam a vaníliáscukrot.
Felmelegítettem és hozzáadtam a fixes cukrot és 2-3 percig forraltam.

A mosogatógépben elmosott üvegekbe rögtön beletöltöttem, rácsavartam a tisztára mosott tetőket. 
Fejre állítottam a két kis üveget,   - mert két 3,14ml üveggel lett-   5 perc után pedig eltettem a polcra.

Elég híg lett, remélem ahogy áll majdcsak besűrűsödik.

piroskonyha


piroskonyha

Kóstolni csak annyi maradt, amennyit a kanálról és az edény faláról lenyalogadtam!!!!
Vajas kenyér mellé nagyon finom lesz!
Még lehet, hogy egy adagot készítek, mert az állagával nem vagyok megelégedve, Áginál sűrűbb volt.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése