2013. augusztus 11., vasárnap

CUKKINIS-KOLBÁSZOS LECSÓ

piroskonyha
Már majdnem lemaradtam a lecsóról. Nem a főzéséről, mert többször is főztem már a nyáron, hanem a blogba való megjelenítésről.
Igazán nem télen kellene leírni a lecsó elkészítését. Ezt már csak azért is írom, mert a kép még télen készült de cukkini nélkül.
Most azonban van még a kertben ebből a csodából és mivel mindenki dicséri, hogy milyen jó a lecsóba, így cukkinis lett a lecsó. Ez jó hosszú mondat lett!!
Nem akartam sem titeket, sem magamat becsapni ezért is írtam le a kép történetét. Még az erőspaprikából is rá lehet jönni, hogy nem mostani a kép!!

A paradicsomot és a paprikát nem szoktam mérni. Nálunk az a módi, hogy szinte a duplája legyen a paradicsom a paprikának.
Ezt most is betartottam.

2:1  paradicsom-paprika
erős paprika, most 1 db
10 dkg füstölt szalonna
1 ek. zsír
2 közepes fej vöröshagyma
20 cm füstölt kolbász, nem elírás cm!
1 db cukkini, az sem volt nagyobb 25 cm-nél
ízlés szerint só, őrölt bors, 

A szalonnát felkockáztam, kisütöttem és kiszedtem a pörcöket.
Beletettem a zsírt, az apróra vágott vöröshagymát és megpirítottam. Közben belekarikáztam a kolbászt is megpirítottam és azt is kiszedtem a pörcökhöz.
A paprikát megmostam, - az erőset is-  apróra vagdostam, mert én úgy szeretem ha nem nagy benne. Megsózom és  elkezdem párolni. Amikor már látom, hogy összeesett akkor hozzáadom a szintén megmosott felkockázott paradicsomot és cukkinit is.
Van ahol úgy szeretik, hogy ropogjon a zöldség benne, de mi megszoktuk főzni teljesen, hiszen a tunkolás a lényeg!!
A végén teszem bele az őrölt borsot, a kolbászt és a kisült szalonnát.

piroskonyha

Ha kevésnek találom a levet rajta, - nem mindegyik paradicsom egyforma-  akkor fel szoktam önteni házi készítésű paradicsomlével.
Szeretjük tejföllel, tojással, rizzsel és tésztával is, főleg tarhonyával.


Jó étvágyat!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése