2013. július 2., kedd

MEGGYES GRIZES RÚD

piroskonyha
Vége a vizsgaidőszaknak, a fiam hazajött Budapestről és így több időt tölt itthon. Persze ez nem jelenti azt , hogy mindig itthon lesz a nyáron, mert ingázik az albérlet és Bélapátfalva között.  Ha itthon van akkor úgy gondolom kárpótolni kell azokért a napokért amiket nem tölt itthon, és nem az itthoni ételeket fogyasztja. Mivel ő is elég édesszájú ezért úgy gondoltam, hogy amikor csak tudok sütök.
A gyümölcs -meggy- most adott, mert az még van a fán, ezért még maradok a meggyes süteményeknél.
A Süniskanál cseresznyés tekercsére esett a választásom, de nem akartam pudingos tölteléket, mert az nemrégen volt nálunk. Gondoltam legyen a puding helyett tejbegríz, és cseresznye helyett meggy, természetesen. A tésztáját elkészítettem, ami nagyszerű. Rápakoltam a kimagozott meggyet és elsimítottam rajta a nem túl sűrű tejbegrízt. Feltekertem, de ekkor már láttam, hogy ebből nem lesznek "csigák". Ezért rúdban sütöttem meg, hagytam kihűlni és csak utána szeleteltem.
Nagyon finom lett, és alig maradt belőle mára, tegnapról, hogy le tudjam fényképezni.
A 23x35cm-es tepsiben tudtam beletenni, keresztbe.

Tészta:

0,75 dl tej
3 ek. kristálycukor
2,5 dkg élesztő
30 dkg liszt
1 tojás
5 dkg margarin
csipet só

Az élesztőt felfuttatom a langyos cukros tejben. A többi hozzávalókkal elkészítem a kelt tésztát. Tiszta konyharuhával letakartam és duplájára kelesztem.
Téglalap alakúra kinyújtottam, a kimagozott meggyet rápakolta, rákentem a tejbegrízt.

Annyi kimagozott meggy kell amely szinte betakarja a téglalapra nyújtott tésztát.

Tejbegríz hozzávalói:

0,5 liter tej
2 ek. kristálycukor
annyi búzadara, hogy egy lágy masszát kapjak
A tejet a cukorral elkezdem melegíteni, és amikor már forrni kezd beleszórom a búzadarát folytonos keverés közben. Addig főzöm, ameddig már látom, hogy a dara megduzzadt.
Hagyom hűlni, de közben többször megkeverem, hogy ne bőrösödjön be a teteje.

Tehát, amikor rákentem a tejbegrízt a tésztát feltekerem. Nem egy könnyű művelet, de sikerült.
Beletettem a sütőpapírral kibélelt tepsibe, kelesztettem 30 percig. Lekentem tojással, 180 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütöttem.
A sütési idő szerintem mindenkinél más lehet a sütők miatt.
Mielőtt felszeltem hagytam hűlni, hiszen a tejbegríznek is szilárdulni kellett.


piroskonyha


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése