2013. július 12., péntek

MANDULAAROMÁS MEGGY - AMARÉNA

piroskonyha
Úgy gondoltam minden szem meggyet feldolgozok. Mint már írtam az előző bejegyzésekben, hogy nem sok meggyünk volt, ezért is gondoltam, hogy nem hagyok veszendőbe menni egy szemet sem.
Többen elkészítették idén ezt az ínyencséget, de Böbénél olvasva jött a gondolat, hogy én is csinálok.
Nem sok minden kell hozzá, de az eredmény annál finomabb.
Annyit változtattam rajta, hogy mivel nem volt itthon mandulalikőr  -nem akartam ezért venni-   mandulaaromát használtam. Az íze így is csodálatos!
Fel lehet majd használni puncsgolyókba, torták díszítésére. 

1/2 kg kimagozott meggy
1/2 kristálycukor
2 evőkanál mandulaaroma
1 cs. vaníliáscukor

A meggyet alaposan megmostam, kimagoztam.
Beletettem egy tálba és összekevertem az aromával, úgy hogy minden szemet átjárja a mandula csodás íze.
A cukrot ezután adtam hozzá, és most már csak az volt a dolgom, hogy gyakran kevergessem.
Éjszakára nem tettem be a hűtőbe, mert most azért nem volt olyan nagy meleg. De ha hőség lett volna akkor ajánlatos lett volna a hűtőben tarolni.
Nekem két nap kellett, hogy teljesen elolvadjon a cukor. De ha egész nap otthon lettem volna és gyakrabban tudtam volna kavargatni akkor ez csak egy nap lett volna. De ez olyan mindegy már!
Készen van, ez a lényeg!
370 ml-es üvegbe beletettem a meggyszemeket úgy, hogy lé is legyen rajta. Egy kevés maradt, de úgy gondoltam, hogy feláldozom magam és megeszem!!
A levét sem öntöttem ki, egy üvegben a hűtőben várja a sorsát.

piroskonyha
Ha jól tudom hasznosítani, akkor jövőre többet is készíteni fogok. Talán a meggyfánk is ezt akarja és többet fog teremni a következő évben!

Jó étvágyat, egészségetekre!

2 megjegyzés:

  1. Mi lett a kísérlet vége, Piroska? Hűtés nélkūl nem ment tönkre a meggy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem lett semmi baja a meggynek, hiszen a cukor tartósít.
      A kész meggyet a meggyes-csokis kelt kalács-ba használtam el.

      Törlés