2013. július 27., szombat

DIÓS-MÁKOS KELT TEKERCS

piroskonyha
Kelt tésztát nem sokszor csináltam még eddig. De ez a kalács annyira megtetszett. Nem tűnt nehéznek az elkészítése, tehát úgy gondoltam, hogy én is el tudom készíteni.
Adós vagyok még azzal, hogy  hol leltem rá erre a kalácsra. Nem olyan régen regisztráltam a chefcriket oldalra és onnan az ötlet. Őszinte leszek, a receptet el sem olvastam, csak láttam a képet és gondoltam ezt én is meg tudom csinálni. A Kalács-mánia csoport vezetője, Terike kalácsreceptje alapján kezdtem neki. A tölteléket pedig csak úgy összehoztam. Biztos van ennél jobb összetételű töltelék is, de most nem néztem utána, majd máskor!!!

60dkg liszt
2 dkg élesztő
2,5 dl tej
1 dl tejföl
3 ek. kristálycukor
1 tk. só
2 tojássárgája
4 dkg vaj

Az élesztőt kevés cukros langyos tejben felfuttattam. Hozzáöntöttem a liszthez és a többi hozzávalókkal sima tésztát dagasztottam. Nem kézzel, hanem robotgéppel!!!
Kitettem a gyúrótáblára és 1 órát kelesztettem. Volt mit csinálni a délelőtt folyamán ezért lett egy egész óra, de kevesebb idő is elég.

Mákos töltelék:

20 dkg darált mák
4 ek. kristálycukor
kb. 1 dl tej
3 dkg mazsola
1 kk. reszelt citromhéj

Diós töltelék:

25 dkg darált dió
4 ek. kristálycukor
3 dkg mazsola
kb. 1 dl tej

Kettévágtam, átgyúrtam egy kicsit.
Az egyik fél tésztát konyharuhával letakartam és várta, hogy sorra kerüljön.

piroskonyha


A másik tésztából nyújtottam  egy téglalapot, amiből 4 csíkot vágtam. Mindegyikre ráraktam a tölteléket és ráhajtottam a tészta másik részét.
Rányomkodtam egy kicsit, hogy ne jöjjön ki belőle a töltelék.
Aztán spirál alakban elkezdtem rárakni a tepsire. Én egy pizzasütőt használtam, amire sütőpapírt tettem.
Két csíkra mákos, két csíkra diós töltelék került, és ezt váltakozva tekertem fel.

A tepsin ismét hagytam fél órát keleszteni, aztán lekentem felvert tojással és a 200 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem a gázsütőm 5-ös 6-os fokozatán.

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha

Sütés után rácsra tettem és hagytam hűlni.
Tetejét megszórtam porcukorral és szeleteket vágtam belőle. Szépen váltakozott a szeletben a diós és a mákos réteg, ami abból adódott, hogy váltakozva tekertem fel a tésztát.

piroskonyha

piroskonyha
Ebből a mennyiségből kettő ilyen tekercset  lehet csinálni.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése