2013. június 29., szombat

TÚRÓS KELT RÓZSA, SAD. 16-RA

piroskonyha
2011.szeptember 10-én Kiskukta indította útjára a Süss-Alkoss-Díszíts játékot. Ez már a 16. forduló, melynek a háziasszonya Sünisüti.  Minden fordulónak más és más a témája, Sünisüti most a rózsát választotta.
A SAD.16. jelmondata: Rózsás kedvemben.

Hankkanál olvastam ennek a  rózsás keltnek a leírását, és tudtam, hogy a közeljövőben el fogom készíteni. Kapóra jött ez a játék, tehát neki is fogtam. Azt előre el kell mondanom, hogy a kelt tészta még nem a barátom!!!!! De igyekszem, hogy az legyen!

Tészta hozzávalói:
A dagasztást robotgéppel csinálom.
 
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő+tej+kristálycukor
2 evőkanál kristálycukor
1 tojás
0,9 dl olaj
2,5 dl tej
csipet só

Túrótöltelék hozzávalói:
Hankka receptjében a fele volt a töltelék, de én úgy gondoltam, hogy nekünk ennyi kell bele.

50 dkg túró
3 evőkanál kristálycukor, aki édesebben szereti tehet többet is
2 tojás sárgája
2 cs. vaníliás cukor
5 dkg mazsola, én most ezt nem tettem bele

Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatom, és a  liszttel összekeverem a többi hozzávalókkal együtt. 

piroskonyha





Amikor szép sima a tészta, legalább duplájára kelesztem.
piroskonyha












20 felé veszem a tésztát és kis köröket formázok belőlük.
Bevágom a négy oldalán, a közepére teszem a túrótölteléket.










piroskonyha



Először felhajtom a két szemben lévő részt amit kicsit odanyomkodom.
Majd a másik két oldalt is felhajtom, és annak a végeit a rózsa alá nyomom egy kicsit.






piroskonyha




Ha jól csináljuk, akkor ilyen szép rózsát kell, hogy kapjunk.
Persze nekem sem sikerült mindegyik ilyen kis formásra!!!










piroskonyha





Sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam, fél órát kelesztettem.
A sütőt előmelegítettem 170-180 fokra.
Mielőtt betettem volna a sütőbe lekentem felvert tojással.
20-25 percig sütöttem.








piroskonyha
piroskonyha
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése